Végre megint hangos Esztergom

Az ország első városa Nyergesújfaluval karöltve ad otthont a 2024-es szezonnyitó rallynak, amely egyben a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség idei versenynaptárának első rendezvénye.

Hosszú idő telt el a tavalyi utolsó verseny óta, de főleg azóta, hogy Esztergomba látogatott a hazai rali. Az idén a Historic + ORB2 + Teszt mezőnye vette birtokba a régi, klasszikus pályákat. Szombaton délután rajtoltak el a párosok, hogy az utolsó pillanatig tökéletesített versenygépeket végre kipróbálhassák igazi tempó mellett is.

A Historic 23 párosa kezdte meg a viadalt Bajna és Lábatlan között, majd az ORB2 29, végül a Teszt 13 autója tette meg a szakaszt. 

Jól vették az első akadályokat a Historic versenyzői. A bajnai 8,5 kilométeres szakaszon az ifj. Érdi – Kerék kettős szerezte meg a legjobb időt, 14,2 másodperccel megelőzve a Wirtmann-Kerekes duót. A harmadik helyen 24,2 másodperc hátránnyal a Magoss – Istovics páros ért célba a Fordok mögött. Három páros is büntetéssel kezdte a napot, lassító rombolásért Szabó, Auszmann és Németh is 10-10 másodperc büntetést kapott. A rajtlistán szereplő 21 párosból mindenki célba ért, így teljes létszámmal várták a 16:45-kor induló második gyorsasági szakaszt.

A Historic után az ORB2 29 párosa következett a sorban.

Magabiztosan, közel három másodperc előnnyel ért célba az Ollé – Hatos páros a BMW-vel a „bemelegítő” gyorson, viszont mögötte szorosan követte egymást a második, harmadik és negyedik helyezett, akik között mindössze nyolc tizedmásodperc volt a különbség. 

Ugyan a második legjobb időt a Tamás Gyula – Sztrakon Bence kettős szerezte meg, a nevük mellé egy 10 másodperces büntetést is bejegyeztek. Tamásék így a lassító rombolás miatt a kilencedik helyre csúsztak vissza.

Az abszolút másodikként a Görög-Búzás, míg a másodikról a Rónavölgyi- Aczél páros várja a második gyorsot.

Úgy tűnik a Molnár-Asztalos kettősnek továbbra sem hoz szerencsét a lábatlani gyorsasági, ahogy tavaly, úgy idén sem sikerült teljesíteniük a szakaszt.

A Teszt „csapatban” A Schubert-Papp kettős 4:11,3 perc alatt „szaladt le” a 8,5 kilométeres gyorson a Ford Fiesta WRC-vel, 5,7 másodperccel megelőzve a Matics-Matics duót. A harmadik legjobb időt a Hevesi – Németh „16V” kettős érte el.

Maticsék talán túlságosan is gyorsak akartak lenni és elvitték az egyik lassítót, büntetésül az abszolút értékelés hatodik helyére csúsztak vissza az első szakasz után.

A második bajnai szakaszon Ifj. Érdiék ismét a leggyorsabbak voltak, viszont 10,7 másodperccel rosszabbul teljesítettek, mint az első szakaszon. Ifj. Érdiékhez ezúttal a Varga-Endrész kettős került közel, ám a páros egy korai rajt miatt 10 másodperces büntetést kapott.

A harmadik helyet Wirtmannék szerezték meg, Magossék és Rónayék előtt.

A gyorsasági után a párosok elindultak, hogy Esztergom fő terén átguruljanak a rajtdobogón.

Ezúttal Rónavölgyi volt a leggyorsabb az ORB2-ben, 2,9 másodperccel előzte meg Ollét. Kettejük között mindössze 8 tizedmásodperc különbség alakult ki az abszolút értékelésben Ollé javára. A gyorson a harmadik legjobb időt Görög érte el, bebiztosítva az abszolút harmadik helyet is.

A Strider-Borsfai kettős 19 perc késéssel érkezett a gyorsot megelőző gyűjtőbe, mivel eltévedtek az útvonalon, amiért szinte ledolgozhatatlan 3 perc 10 másodperces büntetést kaptak.

Két versenyzőpáros búcsúszott a versenytől, Bartók és Békési sem rajtolt már el a második gyorsasági szakaszon.

A szombati versenynap végén az esztergomi Széchenyi téren felállított rajtdobogón haladt át a 11. Esztergom-Nyerges Rally még versenyben lévő mezőnye.

A párosok vasárnap reggel 07:59-kor a Lábatlan – Bajna gyorsasági szakasszal kezdik a napot.