Korán indult a vasárnapi program, de sajnos korán is ért véget a verseny

Vasárnap ismét a Historic 19 fős mezőnye kelt legkorábban, 07:59-kor ők kezdtek ugyanis elsőként a Lábatlan-Bajna közt kijelölt szakaszon, ami a tegnapi programban fordítva szerepelt.

Őket a szombati sorrendben az ORB2 26 és a tesztelőkből álló 13 párosból álló mezőny követett. Az ORB3 34 autója ma csatlakozott be a programba, akiknek egyel kevesebb, azaz öt szakasz állt rendelkezésükre a hosszú szünet után ismét belerázódni a tempóba, míg a többiek három körben, két-két szakaszon dönthették el a végső sorrendet. Lábatlan mellett Tatabánya-Környebánya várta a talpon maradt egységeket és a nézőket.

A hosszúra nyúlt szombati nap után elsőként a Historic mezőnye vehette birtokba a Lábatlan-Bajna és a Tatabánya-Környebánya gyorsasági szakaszt. Mindkét gyorsaságin az ifj. Érdi-Kerék páros volt a leggyorsabb, folytatva a tegnapi jó szériát. Érdiék mögött Rónayék és Magossék csíptek el egy-egy második helyet. Wirtmannék egy negyedik és egy harmadik idővel értek célba.

Az ORB2-ben Ollé-Hatos versenyzőpáros a vasárnapi első körben mindkét gyorsaságin bezsebelte a leggyorsabb időt. Olléék ezekkel az eredményekkel 16 másodpercre növelték a reggeli, alig 8 tizedmásodperces előnyüket. Igaz, ehhez az is hozzájárult, hogy Rónavölgyiék a negyedik gyorson 10 másodperc büntetést kaptak lassító rombolásért.

Búzás Róbert / Görög Péter

„A mai nap kicsit döccenőkkel indult, hibát vétettünk az itiner írásban, egy lassítót ihagytunk, szerencsésen tudtuk abszolválni. A tatabányai gyorsot úgy éreztük, hogy jó lesz, de a kitérőnél sokat hagytunk benne, meg az elágnál. A nézőknek lehet, hogy tetszett az elág, de az idő nem ezt mutatta. Próbálunk újult erővel nekimenni a következő gyorsoknak.Sok néző van, de őszintén én nagyon nem nézelődök, ez az első versenyünk, próbálunk összeszokni. A pilótám a szimulátor mögül felállt és próbálkozunk a valós versenyeken. Azt mondja, a szimulátor mögött ennyire nem fárad le. ☺”

Rónavölgyi Endre

„Folytatódik a tegnapi szerencse sorozatunk, az ORB2-ben az abszolút első helyen állunk, tudtuk tartani a pozíciónkat. Sajnos az utolsó gyorson érintettünk egy lassítót, ott kaptunk 10 mp büntetőt, de még így is az ellenfelekhez képest előrébb tudtunk végezni és növeltük az előnyt a második helyezetthez képest. Megpróbálunk most már beosztással autózni, jó lenne célba érni.”

Ollé Tamás

„Igazából az abszolútba nem számítunk bele, de behoztuk mindkét gyorsot. Szerintem tökéletes. Élvezzük, ezért jöttünk, helyiek vagyunk. Az esőtől féltünk, hogy vizes lesz a pálya, de megúsztuk.”

Nem folytatódott a tegnapi siker a tesztelők eddigi legjobbjának, a Schubert-Papp kettős már azelőtt műszaki hiba miatt feladni kényszerült a versenyt, hogy élesben elrajtolhattak volna Lábatlanon.

A Hoffer-Szilassy páros Lábatlanon és Tatabányán is a leggyorsabbként ért célba, megelőzve a Matics-Matics duót. Hofferék ezzel a két első idővel feltornázták magukat az abszolút második helyre.

 A harmadik helyért a Tóth-Bán és az ifj. Fogarasi-Toloczkó kettős vívott csatát, Lábatlanon Tóthék, míg Tatabányán Fogarasiék voltak gyorsabbak. 

ifj. Fogarasi Attila

„Próbáltunk gyorsak lenni, ez többé-kevésbé összejött, abszolút harmadikok vagyunk a teszt kategóriában, ami úgy gondolom, jó, mert van mögöttünk R5-ös kocsi. A lassító büntetésekkel harcolunk a testülettel, mert minden gyorson kapunk, de nem tudjuk, hogy miért.”

Hoffer Zsolt

„Nehezen indult a napom, egy kicsit rosszul lettem, de aztán minden rendbe jött, és jöttünk két abszolút első időt. Jó az autóm, jó a navigátor, nekem csak azt kell csinálnom, amit ő mond, az autó meg tudta a dolgát. Az itinerünk jó lett, de nagyon sok helyen van még penne plusz, de ezer éve nem ültem autóba, próbálunk ésszel menni, ahhoz képest örülök, hogy ilyen jól sikerült.”

Matics Mihály

„itt vagyunk! Olyan hideg van, mint télen. Ez meg is látszik a gumikon is, azok sem úgy működnek, de amúgy minden rendben van.”

Érdi Tibor Jr.

„Már tegnap este volt problémánk a turbónyomással, este cseréltünk turbót, azt gondoltuk, hogy megoldódik, de az első gyorson kiderült, hogy nem, azután még cserélgettünk alkatrészeket és most oldódott meg az első napi szervízben. Egy turbónyomás szabályzó szelep problémánk volt. Sajnálom, mert kb. 150 lóerővel volt gyengébb az autó. Nagyon sokan állnak Lábatlanon és sokuktól hallom is, hogy nem úgy szól, nem úgy érkezünk, nem úgy megyünk és ez kicsit rosszul esik, hogy én tenném a dolgom, de ha az autó nem képes rá, akkor hiába akarok látványosabbat menni. Remélem, hogy most jobb lesz. A versenyt vezetjük a Historicban még ezzel a kevesebb lóerővel is, ez nem veszélyeztette az első helyet. Igazából felkészülni jöttünk ide és arra jó volt még ezzel a kevés turbónyomással is. Az, hogy a csapat megtalálta a hibát, az pozitív.”

Wirtmann Ferenc

„Minden rendben van, nem mentünk életre-halálra, de sokkal jobbat nem-igen tudnék menni. A négykerekesekkel meggyűlik a bajunk.”

Németh János

„Először vagyunk a historic mezőnyében, próbálunk helytállni a Trabanttal, ami hellyel-közzel sikerül. Ez az első komoly versenyünk, de szeretnénk az idén még kettő-három alkalommal historicban indulni, reméljük, hogy össze is jön. Ha a kisautó kibírja, akkor boldogok leszünk.”

Végre élesben is csatlakozott az ORB3 mezőnye a versenyhez és 34 páros elrajtolt a 8,75 kilométeres lábatlani, majd a 10,1 kilométeres tatabányai szakaszon.

A Rimár-Csicsely kettős magabiztosan nyerte a gyorsasági szakaszokat a Bévárdi-Kanász páros előtt. A harmadik helyért a Fenyvesi-Oroszki és a Rácz-Gyöngyösi duó küzdött. Fenyvesiék Lábatlanon maguk mögött tudták tartani ellenfelüket, de mindössze 1 tizedmásodperccel voltak gyorsabbak. A 10 kilométeres tatabányai szakasz már Ráczéknak feküdt jobban, így abszolútban a harmadik helyről várják a folytatást.

Rimár Tamás

„Úgy izgultunk, hogy itt legyünk! Pont 25 éve voltunk itt először az Esztergom Rally-n és annyira izgultunk, mint az első versenyünkön. Elég sok átalakításon esett át az autónk, főleg a fék, és elég hosszú fékutakat hagyok, pedig jobb lett mint volt. Ezért annyira nem vagyok megelégedve. Végül is az időnk nem olyan rossz, de remélem, hogy javulunk, összeszokunk egy kicsit jobban az autóval.”

A Historic vasárnapi második körében ifj. Érdi, Magoss és Wirtmann teljesített a legjobban. Ifj. Érdiék az addigi hatból hat gyorsasági szakaszt megnyertek, Magossék pedig ezzel a két második hellyel megközelítették Wirtmannékat az abszolút értékelésben. A második helytől mindössze 4 tizedmásodpercre voltak, ezt a hátrányt szerették volna ledolgozni a hátralévő két gyorsasági szakaszon.

Az ORB2 mezőnyében Ollé és Rónavölgyi között ment az adok-kapok a verseny második körében. A lábatlani gyorsasági ismét Ollé győzelmével zárult, Tatabányán viszont Rónavölgyi volt a gyorsabb a Hondával. A harmadik időket mindkétszer Kovács szerezte meg, bebiztosítva ezzel az abszolút harmadik helyet is.

Ezt követően a versenyt baleset miatt megszakította a rendezőség. A hivatalos végeredmények az addig elért eredmények alapján kerültek megállapításra.

Így az ORB2+His mezőny fél pontot, az ORB három 1/3 pontot kap.